CABLE CAR LANGKAWI

"SKYCAB"


"SKYGLIDE"


"SKYREX"



"SKYTRAIL"


"6D CINEMOTION"



"CHOCOHUZ"



"LAKE ACTIVITY"



"SKYDOME"




MUZIUM 3D LANGKAWI




"Muzium Seni 3D Interactive terbesar di Malaysia"


Terletak dalam persekitaran Oriental Village, dengan 21,000 kaki persegi pembentukan, ia mempunyai lebih daripada satu ratus 3D lukisan interaktif, artistik dilukis oleh sekumpulan artis antarabangsa yang berbakat. Ini merupakan satu lagi produk tandatangan oleh Langkawi SkyCab dengan kerjasama Art In Paradise Langkawi menyediakan dimensi baru dan pengalaman kepada pelawat.

Langkah di dalam atau merangkak ke dalam pameran. Berinteraksi dengan watak-watak dan menjadi subjek sesuatu karya seni yang dipamerkan. Ini Galeri hampir nyata adalah mesti ada di senarai tugasan anda.

Terdapat sembilan zon tema yang berbeza yang anda benar-benar akan menikmati. Zon-zon yang berbeza merangkumi Akuarium Zone, Safari Zone, Fantasy Zone, Optic Illusion Zone, Zon Malaysia, Zon Classic, Dewan Utama Zone, Zon Interaktif 1 dan Zon Interaktif 2. Kami berhasrat untuk meninggalkan pelawat kami dengan memori yang menakjubkan daripada masa mereka dihabiskan di 3D terbesar Muzium Seni Interaktif di Malaysia.








UNDERWATER WORLD LANGKAWI



Underwater World Langkawi adalah salah satu akuarium air marin terbesar dan segar di Asia Tenggara. Sejak permulaan operasinya pada 26 Ogos 1995, ia telah menjadi salah satu kepastian melawat destinasi pelancongan di Langkawi dan telah menarik sebilangan besar asing dan pelancong tempatan.
Konsep dan tema Underwater World Langkawi yang menjurus ke arah Pengetahuan, Pendidikan dan Hiburan. Ia dibina untuk meningkatkan kesedaran mengenai kepentingan memulihara bentuk kehidupan berharga akuatik kami bagi mewujudkan pemahaman bon yang mendalam dan tidak boleh dipisahkan antara manusia dan alam semula jadi.

Unik untuk Underwater World Langkawi adalah terowong 15 meter gergasi lama berjalan-melalui terdiri daripada 500,000 liter air laut yang menempatkan ikan yang besar dan makhluk laut.








CROCODILE ADVENTURELAND LANGKAWI


Crocodile Adventureland is located on the road to Teluk Datai Bay, about 32 miles north of Kuah. It is 20 hectares and is registered with the Convention on International Trade and Endangered Species. Locally, this park known as Taman Buaya Langkawi. Crocodile Adventureland is just one of the many attractions on the island of Langkawi.



Adventureland is the place where a thousand crocodiles live, which are specifically bred and cared for. You can see the performance of the crocodiles hourly and you can admire them.The park is open daily from 9:00 to 18:00. The highlight of the day is the crocodile show. This is at 11:15 am and at 14:45 (check this out). The "man versus reptile" crocodile show is a contest between man and reptile. The spectators are looking amazed at this spectacular show. Especially if the trainer gently tries to kiss a crocodile. Another highlight for the kids is a rickshaw ride pulled by a crocodile.



Maps of Crocodile Adventureland



Crocodile that their bring from Kelantan







Little cute Bujang Datai 







Show "Men & Reptiles"


Nearly 1,000 crocodiles are being showcased in different ponds - which consist of the Periodical Pond, the Breeding Pond, the Bridge Pond, the Feeding Pond, the Jumping Pond and the Show Pond. The first section you will see once entering the crocodile farm is the Periodical Pond. Here, crocodiles are being segregated according to their age.


Crocodile Adventureland Showtime





LANGKAWI WILDIFE PARK


Selamat datang ke Taman Hidupan Liar Langkawi, perjalanan ke dunia besar haiwan!

Nikmati pendedahan baru kepada beberapa haiwan menakjubkan, menyeronokkan, dan interaksi rapat dengan haiwan kami serta perkhidmatan khas dari panduan dalaman kami kerana mereka menemani anda sepanjang perjalanan anda dalam taman. Rasainya dengan menyentuh mereka, memberi mereka makan dan mempunyai interaksi rapat dengan beberapa spesies unik.



Satu langkah ke arah pengembaraan baru yang menakjubkan sebagai haiwan baru dan spesies menyambut anda teruja, Bahagian demi bahagian dengan postur yang menakjubkan, Irama menarik bunyi sebagai interaksi lebih seronok.Satu pengalaman yang tidak dapat dilupakan tidak akan lengkap tanpa bergambar dan diambil bersama haiwan kami. Oleh itu,ia menjadi hobi yang pelik di kalangan panduan dalaman untuk 'meminjam' kamera pelawat dan mengambil gambar kenangan untuk pelawat.








No comments:

Post a Comment